Untiteld #1
Untitled #2
Untitled #3
Untitled #4
Untitled #5
Untitled #5
Untitled #7
Untitled #8
Untitled #9
Untitled #10
Untitled #11
Untitled #12
Untitled #13
Untitled #14
Untitled #15
Untitled #16
Untitled #17

“In our world of rampant individualization, identities are cross and delight. They oscillate between dream and nightmare, and you can never tell when one transforms into the other. In most cases, the two modalities of the identities in times of liquid modernity coexist, even when they are placed at different levels of awareness.

In a living environment of liquid modernity, identities are perhaps the most common, most intense, most deeply felt, and burdensome incarnations of ambivalence.”

Zygmunt Bauman “Inteview on Identity”

 

“Untitled (portraits)” consists of a series of small portraits painted on photos cropped from magazines.
This work aims to reflect on identity creation with media and social media communication.

  
 
 “Nel nostro mondo di individualizzazione rampante, le identità sono croce e delizia. Oscillano tra il sogno e l’incubo e non si può mai dire quando l’uno si trasformi nell’altro. Nella maggior parte dei casi, le due modalità dell’identità in tempi di modernità liquida coesistono, anche quando sono collocate a livelli di consapevolezza differenti.

In un ambiente di vita di modernità liquida le identità sono forse le incarnazioni più comuni, più intense, più profondamente sentite e gravose dell’ambivalenza.”

                                        Zygmunt Bauman, “Intervista sull’indentità”.

 

“Untitled (portraits)” consiste in una serie di piccoli ritratti dipinti su foto ritagliate da riviste.Questo lavoro ambisce a riflettere sulla creazione dell’identità in relazione ai media contemporanei e alla comunicazione sui social media.